tirsdag den 9. oktober 2012

My life in South Africa

Nu har jeg været i Syd Afrika i tre uger (præcis i dag)! Føler jeg har opnået og oplevet millioner af nye ting allerede, og vil gerne dele dem med jer. Går og tænker på så mange ting, og hvorfor ikke få dem ud, så der er plads til nye. 

I dag er jeg ankommet til Coastal Horse Care Unit, som er en lille farm, der tager imod mishandlede heste. De lever fuldt ud på donation. Den ligger omkring 45 minutter væk fra Hilton, hvor jeg bor sammen med min faster. Her er hyggeligt og dyr overalt. Man kan dog godt mærke, at deres penge bliver brugt på, at redde disse dyr. Indenfor er her ulækkert. What dosn't kill you - makes you stronger?! De har omkring 26 heste på farmen lige nu. Allerede i morgen skal vi ud, og hente to mere. Det er lige fra heste, hvor ejeren ikke kan tage sig af dem, til heste der har fået en skade. De værste tilfælde kommer ind. 

Lige nu sidder jeg i stuen/køkken. Min mad er i fuld gang (Kylling m. grøntsager og brune linser til) Mmh. Tidligere i dag, havde jeg aller mest lyst til at rende skrigende væk. Følte mig ikke godt til pas, og ville egentlig bare hjem i de trykke omgivelser i Hilton. Men enhver ny start er hård. Jeg holdte det i mig. Jeg er her som frivillig, så jeg kan gå når det passer mig. Problemer er bare, at jeg virkelig gerne vil være her - det er bare forholdene, som skræmmer mig en smule. Jeg er her stadig, og jeg glæder mig til i morgen. Jeg har altid været glad for heste, og har redet i mange år. Ville være dejligt, at få følelsen og glæden tilbage igen. 

Stort set alle vi mennesker, vi har et valg her i livet. Vi kan vælge til og fra. Men det kan dyrene ikke. De er fuldt ud afhængige af os mennesker! Hvordan vi behandler dem, er deres leve vej. Folk, som ikke behandler deres dyr ordentligt, lader dyrene sig betale af. Derfor syntes jeg, at det er enormt spændende, at folk lægger tid og penge i, at fortælle folk hvordan de skal behandle deres dyr. Og ikke mindst tage dyrene ind og behandle dem, som var de deres egne. 
Jeg glæder mig til at få dette ind under huden, og fortælle jer endnu mere om stedet her, og hvad de gør for hestene. Hvis I skulle få lyst til at give dem lidt hjælp på vejen, kan i google dem, og de har en hjemmeside. Så kan i donere penge til stedet her. Kan garanterer jer for, at de ikke bliver spildt. 

xxx Jessi   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar